Thursday, April 29, 2010

The Obstacle - Designer

This happens last weekend... masa tu Mr.Teddy and  I nk pg menonton Clash Of Titans...Im suppose to meet up with this 1 Designer tp dia cancel on me sbb katanya ada hal urgent nak ke JB. ok.. x perlah. nk buat mcm mana kan. then..we continued texting each other trying to set a date to meet up... I replied with to be confirmed this week lah.. my schedule is a bit tight this week.

tgh gelak gelak ngan Mr.Teddy nie..tetiber i rasa terkejut..marah...curious pon ada. dia text minta I bank in RM1500 on the spot. katanya dia nk pg Spore. so dia nk beli beads etc lah. masa tu mulut I lagi laju dari jari menaip sms. "I thought you're going to use the 50% deposit to buy all those things?" dia boleh reply "x cukup lg RM1500 baru cukup" - gulp! I mlslah nk ungkit pasal agreement semua kan. sbb time tuh ada 2 saksi yg mendengar 50% deposit...50% masa last fitting. tp nie semua verbally..

Ok... I pon reply.. "Sorry, I tgh x der duit. xperlah.. u can buy all those things the next time u go Spore." then dia reply "Ok.. xperlah...RM1000 pon ok" - apa u all rasa? I pon.. geram geram text him back. i ckp... "seriously i x der duit I have to pay my tax this month." then his reply was "ok..kita jumpa next week yer". - Mr.Teddy baca jer sms tuh dia ckp - nk duit tu yg beria ckp nk jumpa.

Grrr...i pon speculate lah ngan MR.Teddy i cakp yang dia minta duit tuh sbb dia nk p Spore x der duit. agaknya dia ingat i will gv him RM1500 easily sbb arituh masa byr deposit... I usaha bank in b4 7pm. u bygkan i blk keje 6.30...bwk keta mcm org gila berkejar ke maybank utk bank in. sbb dia kata dia nk beli "bahan bahan mentah" tuh kat Spore - that time dia tgh tunggu flite ke Spore. - rasanya btol x spekulasi nie?

seriously, dah terlalu bnyk insiden menyebabkan i geram n tawar hati with this guy. I bukan nk burukkan dia. he did a great job in designing.. but a lousy one when it comes to menjaga hati customer! I rasa nk cancel jer. dah x der mood. nk jumpa pon i dah mls. i takot nanti i termarah2...x leh nk control n dia buat my baju dgn buruknyer macam mana?

2 comments:

Xora said...

saya pun tak suka konflik dgn designer. pasal nasib baju kita kat tgn dia kan. jadi berlaku la kes pendam perasaan .. tak suka tak suka..

TheBubblyMe said...

Xora : agreed! mmg nasib baju kita di tangan mereka. skang boleh pendam lagi. takot 1 day meletop. *sigh.

Post a Comment